Reklama

Jedna kobieta straciła 20 tysięcy, druga juz 50 - policja ostrzega

nOlesnica.pl
01/08/2024 06:18

Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy prowadzą sprawy dotyczące oszustw dokonanych z pomocą rzekomego „pracownika banku”

Oszuści podstępem wchodzą w posiadanie informacji dotyczących rachunków bankowych oraz danych dotyczących logowania się na konta bankowe, co umożliwia dokonanie transakcji, które za ich pośrednictwem obciążają wiele rachunków bankowych osób pokrzywdzonych.

W ostatnich dniach do Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy zjawiło się kilka osób, które zostały oszukane w internecie i straciły pieniądze zgromadzone na ich kontach bankowych. W każdym opisanych zgłoszeń jedną z głównych postaci występujących po stronie oszustów jest osoba podająca się za „pracownika banku”.

W jednej z prowadzonych spraw wynika, że sprawca kontaktuje się z 48 - letnią kobietą, która ma na jednym ze znanych portali internetowych wystawiony przedmiot na sprzedaż. Kontakt ze strony „rzekomego kupującego” następuje poprzez komunikator. Następnie oszust decyduje się kupić przedmiot i po ustaleniu kwoty oznajmia, że dokonał już przelewu za przedmiot, który chce kupić. Po czym wysyła na adres mailowy formularz plus link. Po kliknięciu w link przekierowuje na stronę banku. W momencie, gdy strona nie może się wyświetlić pojawia się na ekranie informacja, aby skontaktować się z pracownikiem banku. Po krótkiej chwili do kobiety dzwoni pracownik banku i oznajmia, że pomoże jej zalogować się na jej konto wysyłając jeszcze raz link. Po zalogowaniu prosi 48 - latke o potwierdzenie na telefonie wszystkich transakcji. Dopiero po skończonej rozmowie kobieta zorientowała się, że z jej konta zniknęło ponad 20 tysięcy złotych - informuje oleśnicka policja.

Drugą z prowadzonych została zgłoszona przez 34 - latkę, która otrzymała telefon od „pracownika banku”, który przedstawił, że jej środki na koncie są zagrożone i aby ich nie stracić proponuję przelanie pieniędzy na konto techniczne.

Zgłaszająca w słuchawce usłyszała, że stworzone konto będzie służyło do ochrony jej środków. Kobieta wykonała polecenia, które padały w słuchawce. Niestety po zakończonej rozmowie z jej konta zniknęło ponad 50 tysięcy złotych. 

Po raz kolejny apelujemy do mieszkańców powiatu oleśnickiego aby:
- nie wchodzili w podejrzane link
- chronili dane swojej karty płatniczej, nigdy nie udostępniając nikomu kodów autoryzacji
- nie załatwiali spraw kupna i sprzedaży poza platformą w której dokonywany jest zakup danego przedmiotu
- nie podawali kodów typu BLIK za pośrednictwem sms-ów czy komunikatorów. 
- stosowali zasadę ograniczonego zaufania; nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie i co próbuje osiągnąć 
- by nie klikali w linki dotyczące dostawy lub konieczności dopłaty w sms-ach, które często prowadzą do fałszywych stron
- potwierdzali tożsamość osoby dzwoniącej

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo nOlesnica.pl




Reklama
Wróć do