3.jpg)
Maile wysyłane z adresu imitującego prawdziwą domenę ZUS to najnowsza forma oszustwa
Niektórzy z klientów w ostatnich dniach otrzymali maile z informacją m.in. o niedopłacie składek i konieczności jej uregulowania w ciągu 24 h dlatego ZUS przypomina, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach ani żądaniach zapłaty. Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu: [email protected]
Ten adres jest wizualnie praktycznie identyczny z naszym firmowym, ale jest to typowe, informatyczne oszustwo – przestrzega Iwona Kowalska - Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS. – My nie wysyłamy mailem do klientów żadnych informacji o rozliczeniach składek ani wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach – wyjaśnia Kowalska - Matis.
Rzeczniczka wyjaśnia, że drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu.
Jeżeli ktoś nie ma swojego indywidualnego konta na naszej platformie PUE ZUS wtedy nie ma najmniejszej możliwości żeby dostał maila z ZUS – dodaje Iwona Kowalska - Matis.
Rzeczniczka przestrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma, bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
Zawsze, gdy ktoś z klientów ma wątpliwości, co do nadawcy otrzymanej korespondencji, powinien się skontaktować z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym [email protected].
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie