3.jpg)
O dziś dzwonią na policyjny numer 997 osoba zgłaszająca po wybraniu numeru 997 zostanie połączona z Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu, tak samo jak w przypadku wybrania numeru 112
Każda rozmowa odbywać się będzie teraz z operatorem numeru 112. Dzięki temu, że informacja od razu trafi do operatów numerów alarmowych w CPR, możliwe będzie jednoczesne powiadomienie o zdarzeniu wszystkich właściwych służb.
Zgłoszenie obsługiwane w CPR zostanie przyjęte przez operatora numerów alarmowych, wprowadzone do systemu teleinformatycznego i przekazane do dyżurnego Policji, a w przypadku takiej konieczności – również do innych służb – w zależności od charakteru zdarzenia lub zagrożenia. Przejęcie obsługi numeru 997 przez CPR spowoduje skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym do kilkunastu sekund.
Obsługa numeru 997 w CPR umożliwi, w razie potrzeby, automatyczne przekierowanie połączenia do innego CPR, np. w przypadku zajętości wszystkich operatorów. Tam zgłoszenie zostanie przyjęte niezwłocznie i przekazane do właściwej miejscowo jednostki Policji, a to wpłynie na szybkość podjęcia interwencji przez służby. Tego rodzaju rozwiązanie doskonale sprawdza się już od kilku lat w przypadku numeru 112, gdzie czas oczekiwania średnio wynosi zaledwie 10 - 12 sekund. Tak samo będzie z numerem 997, ponieważ będzie on funkcjonował w oparciu o nowoczesną infrastrukturę teletechniczną, w ramach której działa numer 112.
Średni wzrost liczby połączeń w CPR po przejęciu numeru 997 w skali kraju wynosi ok. 8%. Taki sam rezultat spodziewany jest w CPR we Wrocławiu. W chwili obecnej miesięcznie CPR obsługuje około 100 tys. zgłoszeń.
W ramach przygotowań do przełączenia numeru alarmowego funkcjonariusze Sztabu Policji KWP we Wrocławiu przeprowadzili szkolenie dla operatorów numeru alarmowego Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu.
W szkoleniu wzięło udział 50 operatorów. Dotychczasowa współpraca operatorów CPR z dyżurnymi Policji województwa dolnośląskiego w zakresie obsługi zgłoszeń alarmowych przebiega bardzo dobrze. Jednocześnie w 2019 roku planowane są kolejne szkolenia dla operatorów numerów alarmowych CPR.
Przejęcie obsługi 997 w CPR w poszczególnych województwach zostało już zrealizowane. Województwo dolnośląskie jest ujęte w harmonogramie MSWiA jako ostatnie, z uwagi na zakończoną na początku listopada tego roku inwestycję Zintegrowanego Centrum Bezpieczeństwa Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu, gdzie zlokalizowane jest Centrum Powiadamiania Ratunkowego, przeniesione wraz z całą infrastrukturą z dotychczasowej lokalizacji.
Obecnie w Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu przez całą dobę dyżur pełni około 12 - 14 osób.
KPP Oleśnica
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie