3.jpg)
Z policyjnych statystyk wynika, że osoby starsze są szczególnie narażone na nieuczciwe praktyki rynkowe
Stają się one celem nieuczciwych sprzedawców ze względu na podeszły wiek i nieznajomość przepisów konsumenckich. Funkcjonariusze oleśnickiej policji i Powiatowy Rzecznik Konsumentów zorganizowali w Bibliotece i Forum Kultury w Oleśnicy spotkanie informacyjne na ten temat. Zalecali ostrożność przy zawieraniu umów, ostrzegali przed pochopnym korzystaniem z „tanich okazji” i podpowiadali, jak uniknąć oszustw.
Spotkanie edukacyjno – profilaktyczne poświęcone bezpieczeństwu, które odbyło się w ramach programu „Wzorowy Senior” adresowane było w szczególności do seniorów, mieszkańców Oleśnicy.
Do grona partnerów programu dołączył Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
Podczas spotkania prelegenci omówili bezpieczne zachowania w domu, na ulicy, w sklepie, przy bankomacie, w środkach komunikacji miejskiej. Zachęcali do zachowania ostrożności i rozwagi podczas zawierania różnego rodzaju umów i pożyczek oraz lokowania swoich oszczędności. Policjanci przestrzegali, jak nie wpaść w sieć oszustów i nie dać złowić się metodą na wnuczka, policjanta, hydraulika… Przestrogi poparte były licznymi przykładami z praktyki policyjnej oraz materiałem filmowym.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Pani Dominika Myszakowska - Kaczala przybliżyła prawa konsumenta, opowiedziała o technikach marketingowych stosowanych przez przedsiębiorców nierzadko skutkujących zawarciem niekorzystnej umowy, udzieliła porad, jak unikać zagrożeń istniejących podczas zawierania umów zarówno sprzedaży, jak i o świadczenie usług, a także co należy zrobić, gdy niekorzystna dla konsumenta umowa została już zawarta.
KPP w Oleśnicy
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie