3.jpg)
Kosztowna przesyłka konduktorska - nie daj się nabrać
Od wczoraj, od rana rozsyłana jest nowa kampania scamerów. Tym razem podszywają się pod PKP i nie chcą infekować swoich ofiar złośliwym oprogramowaniem, a po prostu próbują wyłudzić opłatę za SMS Premium.
Oto treść fałszywego e-maila:
FROM: Powiadomienie [email protected]
Szanowny Kliencie, dnia 23.11.2015 została wysłana do Ciebie przesyłka konduktorska o numerze nadawczym 230110155733 składającej się z: sztuk paczek 2.
W celu odbioru prosimy przejść pod poniższy link – http://pkp-przesylka.pl/pl/track/230110155733
(Jeśli link nie otwiera się po kliknięciu, należy skopiować go do paska adresu i kliknąć klawisz Enter)
Uwaga!
Sprawdź liczbę paczek. W przypadku widocznego uszkodzenia lub niezgodności ilości paczek poproś kuriera o spisanie protokołu szkody. Masz prawo do odmowy przyjęcia przesyłki.
Firma nie udostępnia informacji o nadawcy drogą mailową oraz nie posiada informacji dotyczącej zawartości przesyłki!
UWAGA: Wiadomość ta została wygenerowana automatycznie. Prosimy na nią nie odpowiadać.
Po przejściu na podany link, ofierze ukaże się strona:
Strona wymaga podania PIN-u, który odbiorca rzekomej przesyłki może zdobyć wysyłając SMS o treści AG.DR na numer 92550. Kiedy jednak SMS zostanie wysłany — z konta ofiary zniknie 30,75 PLN.
Na temat tego numeru można znaleźć też wiele dyskusji w sieci, dzięki którym dowiedzieć się można, że numer 92550 jest elementem “programów partnerskich” oferowanych przez eforsa.pl, serwis prowadzony przez firmę Loupe AdNew Sp. z o.o. SK z Wrocławia. Samym operatorem numer 92550 jest natomiast firma Teleaudio Dwa Sp. z o.o. Sp. Komandytowo-Akcyjna z Warszawy.
Warto też zauważyć, że domena pkp-przesylka.pl wskazuje na adres IP (46.41.132.74) i została zarejestrowana dopiero wczoraj.
Kolejny raz spoglądamy na operatorów GSM, czerpiących spore zyski z tego procederu, a także UKE i UOKIK, po raz kolejny kierując do nich pytanie, jak długo jeszcze zamierzają tolerować takich operatorów SMS Premium?
Oświadczenie PKP:
PKP Intercity przypomina, że w ramach usługi „przesyłka konduktorska” nie jest realizowana opcja powiadomień mailowych lub SMS-owych. Jakiekolwiek wiadomości informujące o możliwości odebrania przesyłki konduktorskiej mogą być fałszywe i stanowić próbę wyłudzenia. Przewoźnik zgłasza również sprawę do odpowiednich organów.
Informacja została udostępniona pasażerom na stronie internetowej przewoźnika: http://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/utrudnienia/falszywe-powiadomienia-mailowe-i-sms-owe-dotyczace-przesylki-konduktorskiej.html
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie