3.jpg)
Powiatowy Rzecznik Konsumentów informuje
W ciągu kilku ostatnich dni, dostaliśmy informacje o nowo powstałej firmie energetycznej, której przedstawiciele podszywają się pod pracowników dotychczasowych dostawców energii.
Najczęstszy scenariusz wygląda w ten sposób: przedstawiciele dzwonią do klientów informując, że będzie taniej, bo dotychczasowy dostawca połączył się z gazownią i za godzinę lub dwie ktoś przyjdzie z umową, którą należy podpisać. I faktycznie przedstawiciel firmy przyjeżdża z umową, klient podopisuje dokumenty, będąc pewnym, że chodzi o dotychczasowego dostawcę usług.
Jest też drugi scenariusz, w którym przedstawiciel dzwoni do klienta, podając się za przedstawiciela dotychczasowego dostawcy, wypytuje o imię i nazwisko, PESEL, oraz wysokość rachunków za prąd. W tej sytuacji dochodzi prawdopodobnie do podrobienia podpisu klienta na umowie oraz pełnomocnictwie, które trafiają do dostawcy wraz z wypowiedzeniem dotychczasowej umowy. Do klienta nie trafia już umowa do podpisu, trafiają za to faktury z nowej firmy energetycznej oraz informacja o zmianie sprzedawcy.
Prosimy o zachowanie ostrożności przy podpisywaniu jakichkolwiek dokumentów w domu, oraz podawaniu przez telefon swoich danych osobowych czy wysokości rachunków.
W razie jakichkolwiek wątpliwości można skontaktować się z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Oleśnicy tel. 71 314-01- 57.
Dominika Myszakowska - Kaczała
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
biegali ostatnio na zielonych ogrodach