3.jpg)
Klienci mBanku na celowniku hakerów
- Ostrzegamy przed rozsyłanymi fałszywymi wiadomościami e-mail, mającymi na celu wyłudzenie poufnych identyfikatorów i haseł do bankowości elektronicznej - głosi komunikat na stronie internetowej mBanku.
mBank poinformowa o wiadomościach, które rozsyłają oszuści. Pojawia się w nich informacja o zwrocie środków za zakupy w ramach PAYBACK. Oprócz tego widnieje prośba o zalogowanie na stronę podaną w linku w celu weryfikacji prawidłowości zwróconej kwoty, a zawarty w mailu link przekierowuje do fałszywej strony.
Oto przykładowa treść fałszywej wiadomości:
mBank zwraca uwagę, że połączenie z tą stroną nie jest szyfrowane i nie ma również poprawnego certyfikatu. Łatwy zarobek.
Tymczasem po tym, jak klient wprowadzi login oraz hasło na fałszywej stronie, przestępcy logują się na te same dane do serwisu transakcyjnego banku, podszywają pod klienta, po czym zlecają nieautoryzowane transakcje. Na końcu wykonują połączenie telefoniczne do klienta, by wyłudzić od niego kod SMS.
- Jeśli otworzyłeś wiadomość, kliknąłeś w link i wpisałeś dane, jak najszybciej skontaktuj się z nami dzwoniąc na mLinię pod numerem 801 300 800 oraz zmień hasła dostępu! Jeżeli podałeś kody sms sprawdź jakich operacji dotyczyły hasła i anuluj je. W przypadku braku możliwości anulowania operacji, które nie Ty zlecałeś, jak najszybciej skontaktuj się z mLinią - apeluje mBank.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie